Ekonomiassistent Leverantörsreskontra mot danska marknaden

Vi söker just nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för en spännande möjlighet hos vår kund som är ett välkänt kosmetikbolag med verksamhet över hela världen. Detta är en konsultmöjlighet med start så snart som möjligt (senast i juli) på 3-6 månader (med stor möjlighet till förlängning).

Om rollen:

Detta är ett 3-6 månaders konsultuppdrag till vår kunds verksamhet i Sverige och Danmark. Goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter:

• Sköta hantering av den danska leverantörsreskontran vilket bland annat kan innefatta följande:
o Hantera påminnelser och dialog med leverantörer
o Stöd till kollegor vid frågor om fakturor
o Attesteringar och utbetalningar
o Avstämningar
o Eventuellt förbättrings- och utvecklingsarbete inom leverantörsreskontra
• Hantera kontakt med leverantörer relaterade till bolagets butiker i Danmark. Det kan röra sig om kontakter med exempelvis hyresvärdar, marknadsbyråer, hantverkare etc.
• Sköta bolagets kontakt med danska myndigheter, exempelvis Skat och Dansk Erhverv samt ansvara för den digitala danska myndighetsposten i e-Boks.

Vi söker dig som:

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi/bokföring/redovisning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och har erfarenhet av att jobba mot den danska marknaden.

Vidare har du:

• 2-3 års erfarenhet av att ha hanterat danska leverantörer i liknande roll.
• En god datavana och du hanterar rutinerat Officepaketet.
• Erfarenhet av att arbeta med SAP (gärna SAP s/4 Hana) är en stor fördel
• En god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig mycket väl på engelska och svenska/danska i såväl tal som skrift.
• Dessutom har du en bra förståelse för det danska språket och stor kunskap om den danska affärskulturen.

Du får:

  • En hybrid arbetslösning med möjlighet till att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
  • Erfarenhet av att arbeta i en stor organisation över nationsgränser.
  • Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, försäkringar och sjukskrivning.
  • En dedikerad coachande konsultchef som kontinuerligt följer din karriärutveckling och säkerställer goda arbetsförhållanden.
  • Friskvårdsbidrag och rabatter hos några av de största gymkedjorna i Sverige

Låter det intressant?

Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

Region

Stockholm i Stockholms län

Kontaktperson

Marin Jóhannudóttir
Skicka mail
+46708152494

Om MultiMind

• Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, försäkringar och sjukfrånvaro.
• En dedikerad coachande konsultchef som kontinuerligt följer din karriärutveckling och säkerställer goda arbetsförhållanden.
• Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett framgångsrikt, internationellt bolag.
• Inbjudningar till roliga aktiviteter och evenemang med möjlighet att stärka ditt professionella nätverk.
• Friskvårdsbidrag och rabatter hos några av de största gymkedjorna i Sverige



Om du redan har en profil hos MultiMind kommer du bli ombedd att logga in för att gå vidare med din ansökan.

För att du skall kunna ansöka så behöver du aktivera JavaScript i din webbläsare.
Här är anvisningarna på hur du aktiverar JavaScript i din webbläsare.